Tip | Bojovka na narozky (5 let)

by - května 07, 2020

Tak nějak se u nás stálo, že každé narozeniny musím holkám vymyslet bojovku, při které si najdou dárečky různě poschovávané. Dokonce si žádají skrýt dárky někde po domě i od babiček. Prostě dát dárek jen tak do ruky je nuda a narozky bez bojovky už nepřipadají v úvahu.

(Na konci článku najdete souhrn uvedených odkazů)



Bojovka pro Nikču, které bylo pět let, byla pro mě trochu výzva. Nechtěla jsem, aby jen běhala od místa k místu, ale aby to i ona měla krapet složitější. Na šifry to s ní ještě úplně není, takže jsem se rozhodla dát jí vždy nějaký úkol. A protože bylo pěkné počasí, rozdělila jsem úkoly po domě i venku.

Na doma jsem použila obrázky míst z Domácí bojovky. Ta obsahuje tři verze, buď princeznovskou, pirátskou nebo vánoční. Děti do hry uvede legenda a pak hurá do hledání. Pro starší děti jsou místa různě zašifrovaná, což jsem ráda využila u starší dcery při její narozeninové hledačce.


První obrázek byl u nás lego, což jsem využila i pro první úkol. Na obrázek s legem jsem nakreslila kolik si má vzít různě barevných kostiček lega s sebou k dalšímu místu, čímž jsme si procvičili trochu matematiku 😊


Na gauči pak našla rozstříhanou indicii, kde bude muset hledat dál a úkolem bylo složit kostky dupla podle obrázků od MK Life.

Mezi další aktivity jsem zařadila domalovánky, vyhledávačky, bludiště ap., které jsou volně ke stažení na Agátin svět.



Pěkné aktivity z Agátina světa na procvičení motoriky, prostorového vnímání ap.

Aby to bylo trochu zajímavější, některá místa, kde měla Nikča hledat dál, jsem nafotila a taky rozstříhala, ale z předešlých zkušeností vím, že je pro ně celkem náročné
tyto nafocené obrázky skládat. Proto nestříhám na víc jak pět kousků. Občas udělám nějakou vlnovku nebo cik cak vzor, abych skládání ulehčila.

V této skrýši měly holky za úkol zahrát si hru z Puntíka
Potom jsme se konečně přesunuly ven, kde na Niku čekalo procvičení časové posloupnosti v podobě aktivity z blogu Z lesa


A hurá za fáborkama. Ale nebude to jen tak! Na papírku na okně stálo, že k tomu prvnímu musí v mámino botech. 



Ty si pak mohla přezout, jelikož na dalších úkolech bylo skákání, chůze poslepu podél provazu nebo jít pozpátku. 


Cestou k pokladu si zároveň musela pamatovat, co je na obrázcích, které potká a na konci mi je namalovat nebo říct. Zkusila jsem velmi jednoduše namalovat tři, ale v zápalu legrace si zapamatovala jen jeden 😄. Panenka, oko a potok, z čehož měla poskládat, že chci slyšet písničku Holka modrooká. 


Potom už jsem ji netrápila a musela jen najít cestu k pokladu podle fáborků. 



Odkazy na úkoly:


You May Also Like

0 komentářů